Barcelona through my phone, day 1

2014



Förra veckan i lördags drog jag och mina två kusiner till Barcelona. Vi bokade biljetter några dagar innan, och en liten lägenhet dagen innan vi skulle åka. Alltså, vet ni hur bra jag hade det? Hela sommaren har jag väntat på att någto ska hända, och sen, när jag behöver det som mest så gör det de. Jag har varit i Barcelona 1 gång förrut, men då var jag lite utanför på träningslägen och åkte in till city en gång för lite shopping. De jag minns från den resan var en fruktmarknad på La Rambla, och den besökte vi även denna gång. Här får ni ett gäng bilder med massor av mysiga tips, som jag lovat er: 
 
// Last Saturday I flew to Barcelona with my two cousins. We booked the tickets a couple of days before that and a small apartment the day before departure. Oh my, do you even know how great it was? I had been waiting all summer for something to happen and then, when I needed it the most it did. I've been to Barcelona once before and a trainingcamp and we only went in to the city once for some shopping. What I remember is the fruitmarket at La Rambla, that's it. Here's some pics and lots of tips, like I promised you: 
 
 
Började på Arlanda, och köpte en vatten samt denna bok som jag skulle läsa på stranden hade jag tänkt. Så vart det inte, brjade på den när jag kom hem. Lyssnad på P3 dokumentärer hela resan, stort tips till er. Ni kommer även få en recenssion så fort boken är klar!
// We started our trip at Arlanda, aI bought a bottle of water and this book that I had planned to read on the beach. That's not what happened. I listened to radio documentaries instead. And yes, you'll get a review once this book is finished. 
 
 
 
När vi kom fram gick vi ut och letade efter ett mysigt ställe att äta lunch på. Jag var inte ens hungrig längre eftersom jag inte ätit på hela den morgonen, men så fort maten kom in vart jag hungrig igen. Jag och Ida delade på en tallrik met lite plockmat, tapas! Bröd, potatis med vitlök och chillisås samt tomat med mozarella. Till de drack jag en annanasjuice, och mitt sällskap tog en cola respektive öl. Om det var gott? Ja. Mysigt att sita ute i värmen? Ja. 
// When we got there we took a quick look at our apartment, decided where to sleep (the girls in one room and the only boy in  another and then we went out to look for somewhere to eat. I wasn't even hungry since I hadn't had anythign to eat at the entire morning, but as soon as I saw the food I got really hungry. My and Ida shared some plates, tapas. Bread, fried potatoe with garlic and chilli sauce and tomato with mozarella. And with that I had some pineapple juice, and my company had a coke and a bear. If it was yummy? Oh yes. Cozy sitting out in the heat? yes. 
 
 
 
Efter att vi hade ätit dumpade vi våra väskor i lägenheten som var så himla mysig. Vi bodde i the gothic quarters med massor av mysiga små gator, resturanger och barer. Utsikten från lägnheten ser ni ovanför, så fint! Sen gick vi en lång promenad och kollade in staden lite. Vi gick i hamnen och över till en shopping mall som heter Maremagnum och kollade vad det var. Sen gick vi till La Rambla och skulle kolla in fruktmarknaden som heter La Boqueria. VILKET PARADIS. Färsk frukt i en kopp för 1.5 euro, hur bra? Färska juicer och smoothies för samma pris? Ibland 1 euro, WOW. Jag tog en med kokos och mango och jag kan ju säga så mycket som att jag dog godhetsdöden. Vet ni hur gott det var? Vi köpte med oss massa frukt hem, 1 stor ananas, 1 mango, 1 persika och 2 kiwis för 3.6 euro. 
// After we had eaten we left or bags in the apartment that was so cozy.  We stayed in the gothic quarters that was full of great resturants, cozy streets and bars. The view from the apartment is in the first picutre above, so nice! Then we took a long walk, to the harbour and to La Rambla to check it out. We went to a huge shopping mall called MareMagnum in the harbour with some great stores. Then we continued to La Rambla so check out the fruit market called La Boqueria. What a paradise! Fresh fruit in a cup for only 1,5 euro?! Freshly squezzed juices and smoothies for 1,5 euro too, sometimes 1 euro. Oh my, this was my heaven. I bought a coconut and mango smoothie taht tasted a bit like heaven. We bought a huge pineapple, 2 kiwis, 1 mango and 1 peach for only 3.6 euros. 
 
Den första dagen åt vi på en av de bättre resturangerna om du frågar mig. Vegetlaia heter den och ligger också i the gothich qurters. Vet ni hur gott det var? Vi satt utomhus på ett litet torg, fullt med andra resturanger, så mysigt. Jag och min kusin delade på en quinoarisotto, en sallad med chevreost, kanelstekta äpplen, valnötter och honungsdressing samt hommus med pitabröd. Så fräscht var det, riktigt got mat tycker jag och absolut värt ett besök! 
The first day we had dinner at one of the betetr resturants, I think. It's called vegetalia and it's also located in the gothic quarters. I can't even tell how delicious it was! We sat in a little square, full of other resturants, so cozy. My and my cousin shared a quinoarisotto, a salad with chevrecheese, walnuts, cinnamonfried apples and a honeydressing and hommus with pitabread. Absolutely worth a visit if you're i Barcelona, the food was delicious!
 
 








 Your name, sweetie ♡


 Your e-mail


 Your blog / website




SAVE?