6 foods to avoid

2014



 
Jag gick in på www.kaylaitsines.com.au och letade efter lite recept, träningsv´övningar och hittade en rolig lista på saker du bör undvika att äta om du vill försöka gå ner i vikt/ äta mer hälsosamt. Tänkte att jag kunde dela med mig av den till er också. OCh bäst av allt; allt är saker du kan ersätta med bättre saker som jag personligen tycker är godare. 
 
// I checked out www.kaylaitsines.com.au and looked for some recipes, exercises and found a funny lst of things to avoid eating if you're trying to loose weight/ eat more healthy. Thought I could share it with you, and best of all: all things are replaceable with things even more delicious. 
 
 
Vitt ris - byt ut mot råris eller quinoa
Personligen tycker jag råris är mycket godare. Det är inte lika klibbigt och jag blir mättare av det. Quinoa tycker jag också supermycket om. Men jag föredrar råris till olika grytor där man kanske har ris. Testa att koka upp de i en nulong, så gott!
 
White rice – swap for brown rice or quinoa
Personally I think brown rice is way better. It's not as sticky as white rice and it makes me feel full longer. I like quinoa too. But I prefer brown rice for different stews where you might have rice. Try adding some seasoning when preparing it, delicious!
 
Nyttiga bars med mycket socker - byt till bars utan tilsatt socker, eller en med protein och lite socker
Min favorit är dem från Eat Natural, inget tilsatt socker! Prova dem. Eller varför inte göra sina egna?
 
Health bars with too much sugar – swap for a bar containing zero added sugar, or one with protein and very little sugar
My favorite when it comes to bars is those from Eat Natural, and yes, no added suger! Try them. Or why not make your own?
 
Nötmix - byt ut mot en näve mandlar/ frön
Ni vet dem man kan köpa bland chipshyllorna i affären? De torkade frukterna innehåller massor med socker, även om folk kanske säger att det är nyttigt. Jag är en riktig sucker för cashewnötter så jag föredrar det, eller saltade och rstade mandlar. Eller färsk frukt. 
 
Trail mix – swap for just a handful of plain almonds/seeds
Becasue the dried fruits contains so much suger, although people say it's helathy. I'm a sucker for cashews so I prefer that, or just salted and roasted almonds. Or fresh fruit. 
 
 
De flesta salladsdressingar- byt mot citronjuice och peppar
Tur för mig har min mamma aldrig köpt dessa, hon föredrar att göra sina egna och ogillar att servera oss ohälsosam mat. Hon gör sina egna dressingar med olja, kryddor, vinäger etc. Jag gillar att ha olivolja och sen sprinkla lite salt på. BÄSTA KOMBON, EVER. 
 
Most Salad dressings– swap for fresh squeezed lemon and pepper
Luckily for me my mom has never bought these, just because she prefers to make her own, and becasue she doesn't like serving us "unhealthy" things. She makes her own dressings, with oil, seasoning, vineager etc. I like having olive oil on my salad, and sprinkle som salt on top of that. THE BEST COMBO, EVER. 
 
Juices med nara frukt, elelr från koncentrat - byt till en grönsaksjuice, elelr en med nästan bara veggies och lite frukt
Frukt är definitvt den sak du vill äta om du vill ha massor med vitaminer, men dem innehåller fortfarnade massor med socker. Därför är det bättre att dricka en grönsaksjuice och ha i lite frukt för att göra det sött. Men försök att dricka grönsaker istället för frukt. 
 
Juices With Mostly Fruits, or from concentrate – swap for a veggie juice, or a juice with mostly veggies and some fruit
Fruit is definitely on of the things you want to eat if you want vitamins, but they still contain lots of suger. Therefor it's better to drink a veggiejuice and add some fruit to make it more sweet. But try to make a veggiejuice instead of a fruitjuice. 
 








 Your name, sweetie ♡


 Your e-mail


 Your blog / website




SAVE?